Veel bedrijven twijfelen of een CRM-systeem bij hen past of welk type systeem ze nodig hebben. Het gevolg? Ze blijven vasthouden aan verouderde systemen, waardoor het bedrijf moeite heeft met groeien. In deze blog bespreken we vijf veelvoorkomende misvattingen en laten we zien welke CRM-oplossing wél werkt voor jouw bedrijf.
CRM staat voor Customer Relationship Management en helpt bedrijven bij het beheren en onderhouden van klantrelaties. Met een CRM-systeem centraliseer je alle klantgegevens op één plek, zodat je beter inzicht krijgt in de behoeften van je klanten, efficiënter kunt communiceren en verkoopkansen beter benut.
Moderne CRM-oplossingen zoals Act! CRM gaan nog een stap verder: ze combineren sales, marketing en service voor een optimaal resultaat. Toch bestaan er nog veel misvattingen over CRM-systemen, waardoor bedrijven onnodig kansen laten liggen.
Veel mkb-bedrijven denken dat een CRM-systeem duur of complex is en dat het daardoor vooral bedoeld is voor grote organisaties. Maar juist voor kleinere bedrijven biedt een CRM-systeem grote voordelen. Als mkb’er is het essentieel om je te onderscheiden van de concurrentie. Dit doe je door je klanten goed te kennen en hen persoonlijk te benaderen.
Met een CRM-systeem hou je overzicht over klantgegevens, stroomlijn je de communicatie en kan je klantrelaties versterken. Zo werk je efficiënter en mis je geen verkoopkansen.
Toen CRM-systemen voor het eerst werden geïntroduceerd, lag de focus vooral op sales. Tegenwoordig ondersteunen CRM-systemen echter meerdere afdelingen zoals klantenservice en marketing.
Zo zorgt een CRM-systeem ervoor dat alle teams altijd en overal toegang hebben tot klantinformatie. Dit maakt de interne samenwerking makkelijker en verhoogt de efficiëntie binnen je bedrijf.
Sommige bedrijven ervaren CRM-systemen als complex of tijdrovend. Dat klopt deels: sommige systemen zijn lastig in gebruik en de implementatie kan tijd kosten. Maar de voordelen wegen hier vaak ruimschoots tegenop.
Bovendien bieden veel CRM-aanbieders trainingen aan, zodat medewerkers snel met het systeem kunnen werken.
Veel bedrijven denken dat CRM-systemen duur zijn. Dit is echter niet altijd het geval. Sommige systemen bieden slechts een basispakket, waarbij extra functies tegen extra kosten worden toegevoegd.
Act! CRM werkt anders. Bij Act! weet je precies waar je aan toe bent: geen verborgen kosten en een systeem dat meegroeit met je bedrijf. Zo hoef je bij uitbreiding geen nieuw systeem of een duurdere versie aan te schaffen.
De grootste misvatting is dat bedrijven denken dat ze prima zonder CRM kunnen werken en geen omzet mislopen. Maar zonder CRM loop je het risico op inefficiënte processen, gemiste verkoopkansen en onoverzichtelijke klantgegevens. Dit kan ertoe leiden dat je klanten kwijtraakt of potentiële leads niet goed opvolgt.
Hoewel we hierboven vijf CRM misvattingen hebben ontkracht, klopt het wel dat niet ieder CRM-systeem aansluit bij de behoeften van bedrijven. Act! CRM maakt hier het verschil: het systeem wordt volledig ingericht op de behoeften van jouw bedrijf.
Een aantal voordelen van Act! CRM:
Wil je ontdekken of Act! CRM bij jouw bedrijf past? Probeer Act! CRM dan nu 14 dagen gratis en ervaar zelf hoe het jouw organisatie vooruithelpt.
Meer leads, sterkere relaties en slimmere sales. Ervaar hoe Act! CRM je bedrijf laat groeien.
Geen creditcard nodig
Start in 1 minuut!
©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.