« Terug naar blog hoofdpagina

Altijd je klantdata bij de hand, ook als je onderweg bent

Altijd je klantdata bij de hand, ook als je onderweg bent

Klantinformatie heb je niet alleen op kantoor nodig, ook onderweg moet je hier bij kunnen. Of je nu in de auto zit, bij een klant aan tafel of vanuit huis werkt: je wil altijd de juiste gegevens bij de hand hebben. Met CRM werk je vanuit één centrale omgeving zodat je altijd en overal toegang hebt tot actuele klantdata.

Wat is CRM?

CRM is de afkorting van Customer Relationship Management en is een software waarmee je klant- en relatiegegevens bijhoudt op één centrale plek. Denk hierbij aan contactinformatie, afspraken, notities, offertes, verkoopkansen en marketingactiviteiten.

Een CRM-systeem maakt gebruik van een centrale opslag in de cloud of op een server. Hierdoor worden de gegevens die je ziet altijd gesynchroniseerd. Voeg je onderweg bijvoorbeeld een notitie toe of wijzig je een klantrecord, dan wordt dit direct opgeslagen en gedeeld met je collega’s op kantoor. Maar andersom werkt dit precies hetzelfde: de wijzigingen van collega’s op kantoor, zie jij onderweg ook direct.

Sommige CRM-systemen zoals Act! CRM bieden zelfs offline-oplossingen. Hierdoor kan je ook zonder internet werken en zodra je weer online bent wordt alles weer bijgewerkt.

Altijd en overal toegang tot klantdata met CRM

Veel mkb-bedrijven hebben overal en nergens klantdata opgeslagen: in losse bestanden, verschillende applicaties of data is alleen op kantoor beschikbaar. Hierdoor ontbreekt er vaak overzicht, is er geen opvolging en werken collega’s langs elkaar heen.

Met CRM heb je altijd en overal toegang tot dezelfde klantdata. Alles is centraal opgeslagen en is direct beschikbaar, of je nu op kantoor, thuis of onderweg bent. Dit zorgt voor rust en overzicht en bovendien voorkom je dat belangrijke informatie zoekraakt of alleen bij één collega bekend is.

5 voordelen van CRM onderweg beschikbaar hebben

Als je altijd en overal toegang hebt tot klantgegevens levert dit duidelijke voordelen op zoals:

  • Sneller schakelen bij klantgesprekken: je ziet direct eerdere afspraken, notities en offertes. Hierdoor ga je altijd goed voorbereid een gesprek in en kan je direct inspelen op de vragen van de klant.
  • Altijd actuele informatie: doordat je in één systeem werkt, heb je toegang tot dezelfde informatie als de collega’s op kantoor. Zo heb je geen dubbele lijsten meer of verouderde bestanden.
  • Direct vastleggen wat je bespreekt: na een afspraak of telefoontje kan je direct notities, taken of verkoopkansen noteren. Dit voorkomt dat informatie verloren gaat of vergeten wordt.
  • Betere samenwerking: collega’s zien direct welke acties jij hebt uitgevoerd, ook wanneer je onderweg bent. Dit voorkomt dubbel werk en zorgt er ook voor dat iedereen hetzelfde klantbeeld heeft.
  • Meer grip op verkoopkansen: ook onderweg kan je leads opvolgen, offertes bijwerken of taken aanmaken. Hierdoor kan je sneller reageren en verhoog je de verkoopkansen.

Met CRM heb je klantdata dus altijd bij de hand, ook wanneer je onderweg bent. Je eenvoudig vanuit één centraal systeem, veilig in de cloud en altijd actueel. Benieuwd of CRM jouw bedrijf kan ondersteunen? Wij denken graag met je mee.


var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();