« Terug naar blog hoofdpagina

CRM management is de sleutel tot sterke klantrelaties en groei

CRM management

Relaties met klanten opbouwen is één ding, maar hoe zorg je ervoor dat je deze relaties ook echt goed onderhoudt? Dat is waar CRM management het verschil maakt. Maar wat houdt CRM management precies in en welke rol speelt Act! CRM hierin?

Wat is CRM management?

CRM management draait om het efficiënt beheren van alle interacties met je klanten – van eerste contactmoment tot lange termijn relatie. Het doel? Hogere klanttevredenheid, sterkere klantrelaties en meer omzet.

Uiteraard kan je met CRM management veel meer dan alleen de klanttevredenheid en de omzet verhogen. Zo kan je bijvoorbeeld ook:

  • Klantgegevens centraliseren: je kan alle klantinformatie op één centrale plek opslaan, waardoor je teams altijd toegang hebben tot up-to-date gegevens.
  • Marketing automatiseren: je kan gepersonaliseerde marketingcampagnes opzetten en monitoren. Hierdoor krijg je beter inzicht in het gedrag van je klanten, waardoor je toekomstige marketingcampagnes beter kan opstellen.
  • Verkoopprocessen automatiseren: dankzij de inzichten die je in iedere fase van het verkoopproces kan verkrijgen, kan je kansen beter herkennen en daardoor ook je verkoopstrategie optimaliseren.
  • Activiteiten beheren: met CRM management kan je overzichtelijk alle taken en afspraken inplannen, waardoor je nooit belangrijke afspraken mist.

3 manieren van CRM management

Binnen CRM management zijn er verschillende manieren om het in te zetten:

  • Operationele CRM: deze vorm van CRM management richt zich op klantgerichte processen zoals verkoop, marketing en klantenservice. Deze vorm wordt vooral ingezet om de klanttevredenheid te verhogen en de bedrijfsprocessen efficiënter in te richten.
  • Analytische CRM: deze vorm van CRM management wordt gebruikt om klantgedrag en -voorkeuren te analyseren en beter te begrijpen. Dit type CRM management helpt bedrijven om gerichtere marketingcampagnes op te stellen en zakelijke beslissingen beter te onderbouwen.
  • Collaboratieve CRM: deze vorm van CRM management zorgt ervoor dat afdelingen binnen een bedrijf beter met elkaar kunnen samenwerken. Dit resulteert in een betere klantbeleving en interne communicatie.

De rol van TendenZ in CRM management

TendenZ is al meer dan 25 jaar een betrouwbare CRM-partner voor veel bedrijven in de Benelux die op zoek zijn naar een CRM-systeem. Met ons CRM-systeem Act! leggen we de focus op midden- en kleine bedrijven (MKB) ongeacht in welke branche je werkzaam bent. Wij bieden op maat gemaakte CRM-oplossingen die aansluiten bij de unieke behoeften van ieder bedrijf.

Act! CRM: een krachtige tool voor het MKB

Act! CRM is een krachtige tool voor CRM-management. CRM wordt namelijk gecombineerd met Marketing Automation waardoor bedrijven naast het efficiënt beheren van klantgegevens ook gerichte marketingcampagnes kunnen uitvoeren. Hieronder vind je een lijst met de belangrijkste functies van Act! CRM:

  • Uitgebreid klantbeheer: beheer de gegevens van je klanten eenvoudig op één centrale plek. Hierdoor hebben je teams altijd en overal toegang tot up-to-date gegevens. 
  • Krachtige Marketing Automation: je kan zonder veel moeite mooie en gepersonaliseerde marketingcampagnes opzetten met behulp van de interactieve sjablooneditor. Door deze marketingcampagnes te monitoren kan je beter inspelen op de behoeften van je klanten wat leidt tot een hogere klantbetrokkenheid.
  • Dynamische verkooppijplijnbeheer: je hebt duidelijk inzicht in iedere fase van het verkoopproces waardoor je kansen beter kan identificeren en monitoren. Dankzij deze inzichten kan je je verkoopstrategie verder optimaliseren.
  • Activiteitenmanagement: plan eenvoudig en efficiënt je taken en afspraken. Dankzij onze activiteitenmanagement mis je nooit meer een belangrijke afspraak.

Til je klantrelaties met Act! CRM naar een hoger niveau

Dus, in een tijd waarin klantrelaties steeds belangrijker worden is CRM management onmisbaar. TendenZ biedt een krachtige CRM-oplossing die gericht is op de unieke behoeften van het MKB: Act! CRM. Met de uitgebreide ondersteuning en op maat gemaakte diensten van TendenZ kan jij langdurige relaties opbouwen én onderhouden met je klanten.

Benieuwd geworden hoe CRM management jouw bedrijf kan ondersteunen? Neem dan contact met ons op!

var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();