« Terug naar blog hoofdpagina

Eenvoudig CRM: de sleutel tot succes voor het MKB

Eenvoudige CRM

In de dynamische wereld van het midden- en kleinbedrijf (MKB) is klantrelatiebeheer (CRM) een cruciale factor voor succes. Maar wat maakt een CRM-systeem echt effectief voor kleinere bedrijven? Het antwoord ligt in eenvoud en gebruiksvriendelijkheid.

Belangrijke kenmerken van eenvoudige CRM 

Een eenvoudig CRM (Customer Relationship Management) verwijst naar een klantrelatiebeheersysteem dat is ontworpen om eenvoudig te gebruiken en te implementeren. Hieronder staat een lijst met kenmerken waardoor een CRM-systeem eenvoudiger wordt:

  • Het systeem heeft een gebruiksvriendelijke interface
  • Je hebt de mogelijkheid om met veel programma’s te integreren
  • Het systeem richt zich alleen op de basisfunctionaliteiten
  • Eenvoudige CRM-systemen zijn betaalbaarder dan complexe systemen
  • De implementatie van een eenvoudig CRM is sneller dan bij een complexe CRM

Waarom eenvoudige CRM?

Als MKB’er moet je al om veel dingen denken, maar door te werken met een eenvoudig CRM-systeem bespaar je jezelf onwijs veel moeite. Maar waarom?

  • Beperkte middelen: MKB-bedrijven beschikken vaak over beperkte middelen, zowel qua budget als personeel. Eenvoudige CRM-systemen vereisen een lagere investering en kosten minder tijd qua training dan een complex CRM-systeem. Hierdoor kan je jouw bedrijfsmiddelen efficiënter inzetten.
  • Snelle aanpassing: als MKB-bedrijf moet je snel reageren op veranderingen in de markt. Eenvoudige CRM-systemen maakt het mogelijk om snel op deze veranderingen in te spelen.
  • Focus op groei: groeien is voor veel MKB-bedrijven één van de grootste prioriteiten en een eenvoudig CRM kan jouw MKB hierbij ondersteunen. Je kan je namelijk beter concentreren op het opbouwen van goede klantrelaties en het genereren van waardevolle nieuwe leads.
  • Efficiëntie en productiviteit: met een eenvoudig CRM stroomlijn je de bedrijfsprocessen waardoor je taken en klantinteracties beter kan beheren. Daarnaast kunnen alle teamleden bij de klantgegevens waardoor je tijd bespaart door iedereen afzonderlijk op de hoogte te brengen van de nieuwste klantupdates.
  • Schaalbaarheid: zodra je bedrijf begint te groeien, is het belangrijk dat je CRM-systeem met je mee groeit. Een eenvoudig CRM-systeem kan gemakkelijk meegroeien naarmate jouw bedrijf groeit, of het nu gaat om de basisfunctionaliteiten of de integraties.

Act! CRM: de eenvoudige CRM voor het MKB

Voor veel Midden- en kleine bedrijven (MKB) is het beheren van klantrelaties een tijdrovend proces, maar toch kan het veel winst opbrengen zoals je hierboven hebt kunnen lezen. Met een eenvoudig CRM zoals Act! CRM profiteer je van de eenvoud van een eenvoudig CRM, maar van de veiligheid en de ondersteuning die je verwacht bij een complexer CRM-systeem.

Voordelen van Act! CRM:

  • Een gebruiksvriendelijke interface
  • Uitgebreide functionaliteiten
  • Een flexibele implementatie
  • Een groot aantal integratiemogelijkheden
  • Hoge betrouwbaarheid
  • Veel aanpassingsmogelijkheden dankzij maatwerkoplossingen
  • Continue ondersteuning vanuit TendenZ
  • Trainingsmogelijkheden om het optimale uit Act! CRM te halen
  • Realtime inzichten dankzij uitgebreide rapportages

Deze voordelen maken Act! CRM een eenvoudige, maar toch krachtige en veelzijdige CRM-tool voor het MKB. Benieuwd of Act! CRM het eenvoudige CRM-systeem is dat jouw bedrijf naar een hoger niveau brengt? Probeer Act! dan nu 14 dagen gratis.


var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();