« Terug naar blog hoofdpagina

Marketing Automation voor het MKB? Maar waarom eigenlijk?

Veel MKB-bedrijven zijn vaak erg gericht op het concurreren met grotere spelers in de markt, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Waarom niet? Omdat je als MKB-bedrijf de kracht bezit om mensen persoonlijk te benaderen, jij je klanten beter kent en laten klanten nu net het gevoel willen hebben dat je hen kent. Maar wat als je geen tijd hebt voor marketing of geen idee hebt hoe je het moet aanpakken?

Wat gebeurt er als je marketing blijft uitstellen?

  • Leads worden niet opgevolgd
  • Nieuwsbrieven blijven liggen
  • Verkoopkansen verdwijnen stilletjes
  • Klanten horen weinig van je en denken aan andere aanbieders
  • Je loopt omzet mis

Dit kan allemaal erg frustrerend zijn. Je weet namelijk wat je mist, maar je weet alleen niet hoe je het tegen kan gaan. Daarom is Marketing Automation de oplossing voor jouw bedrijf om niet achter de feiten aan te lopen. Want stel je eens voor dat je met Marketing Automation:

  • Automatische mails stuurt naar leads die een offerte hebben aangevraagd
  • Klanten automatisch informeert over aanvullende producten of diensten
  • Gerichte nieuwsbrieven kan sturen op basis van de interesses en het gedrag van je klanten
  • Inzicht hebt in wie wat leest, waarop klikt en reageert

Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation is letterlijk het automatiseren van je marketing- en communicatie activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan e-mailcampagnes , opvolgmails, herinneringen of het activeren van inactieve klanten. Je kan eenvoudig één keer een slimme workflow opzetten waarna het automatisch doorloopt in de toekomst.

Dus in plaats van iedere mail handmatig maken of iedere lead apart bellen, bouw je een krachtig systeem die dit voor jou doet. Op het juiste moment, voor de juiste klant. En het grootste voordeel hiervan is dat je met goede Marketing Automation je klanten persoonlijk kan benaderen en hen het gevoel kan geven dat je ze echt kent.

4 redenen waarom vooral MKB-bedrijven profiteren Marketing Automation 

Marketing Automation werd vroeger altijd gezien als iets voor de grote bedrijven met enorme marketingafdelingen, maar dit is allang niet meer het geval. Juist een MKB-bedrijf, waar mensen vaak meerdere rollen hebben is het dé manier om efficiënter te werken en meer met je verzamelde klantgegevens te doen.

Maar waarom profiteer je als Mkb’er vooral van Marketing Automation?

  1. Je bespaart tijd: je hebt minder handwerk en meer structuur
  2. Je verhoogt je conversies: leads worden beter opgevolgd
  3. Je blijft zichtbaar: ook als het druk is op kantoor blijf je zichtbaar bij je klanten
  4. Je groeit slimmer: dankzij gerichte en datagedreven communicatie kan je betere toekomstbestendige beslissingen maken

Een CRM-systeem waarin alles is geregeld: Act! CRM met Marketing Automation

Act! CRM is een krachtig en gebruiksvriendelijk platform waarin CRM en Marketing Automation samenkomen. Je hebt geen verschillende losse tools meer, geen verspreide data, maar één systeem waarin alles wordt onderhouden.

Dankzij Act! automatiseer je campagnes, beheer je klantinformatie, volg je verkoopkansen eenvoudig op en stuur je gericht bij op basis van gedetailleerde inzichten. Dankzij Act! Marketing Automation werk je eenvoudig, efficiënt en doelgericht met een systeem dat zich aanpast aan jouw manier van werken.

Daarnaast zorgt TendenZ voor de juiste inrichting van het systeem, een persoonlijke onboarding en een Nederlandstalige helpdesk die jouw bedrijf echt kent. Jij hoeft dus niet harder te werken, alleen slimmer. En door Marketing Automation onderdeel te maken van je huidige bedrijfsvoering vergroot je je zichtbaarheid, versterk je klantrelaties en benut je meer commerciële kansen.

Ben jij benieuwd hoe marketing Automation jouw bedrijf kan helpen groeien? Neem dan contact met ons op voor een gratis adviesgesprek, TendenZ denkt namelijk graag met je mee!

var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();