Veel mkb-bedrijven weten dat ze een groep trouwe klanten hebben. Maar vaak ontbreekt het overzicht. Gegevens staan verspreid in Excel, mailboxen of losse tools. Daardoor is het lastig om precies te weten wie je beste klanten zijn, waar de meeste omzet vandaan komt of waar kansen liggen. Met een CRM-systeem heb je dit overzicht wel: alle klantinformatie op één plek, altijd actueel en voor iedereen toegankelijk.
CRM staat voor Customer Relationship Management. Met een CRM houd je alle informatie over klanten en relaties centraal bij. Van basisgegevens en contactmomenten tot offertes, afspraken, verkoopkansen en marketingactiviteiten.
In plaats van losse bestanden of versnipperde tools werk je vanuit één platform. Dat maakt je werk overzichtelijker en zorgt ervoor dat je team altijd toegang heeft tot dezelfde informatie.
Een CRM-systeem laat je veel meer zien dan alleen namen en telefoonnummers. Je krijgt bijvoorbeeld inzicht in:
Deze inzichten maken duidelijk wie je echte topklanten zijn en waar kansen liggen om relaties verder uit te bouwen.
Inzicht in klantgedrag is mooi, maar belangrijker is wat je ermee doet. Met CRM kan je bijvoorbeeld:
Voor veel mkb-bedrijven is efficiënt werken cruciaal. Als gegevens verspreid staan en iedereen zijn eigen systeem gebruikt, gaat er veel tijd verloren en mis je kansen. Met een CRM-systeem breng je alles samen en werk je vanuit één bron.
Daarnaast krijg je inzicht in waar je klanten zich bevinden en waar kansen liggen:
Wil je weten hoe CRM jou kan helpen om meer uit je klanten te halen? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee.
Meer leads, sterkere relaties en slimmere sales. Ervaar hoe Act! CRM je bedrijf laat groeien.
Geen creditcard nodig
Start in 1 minuut!
©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.