Als organisatie ben je al met veel dingen tegelijkertijd bezig: mails, afspraken, offertes. Maar toch mis je soms weleens een kans. Marketing Automation maakt je werk makkelijker, helpt je sneller inspelen op kansen en zorgt voor sterkere relaties met je klanten.
Marketing Automation kan gezien worden als een extra medewerker. Het systeem regelt de dingen die je anders zelf moet doen. Als een (potentiële) klant zich bijvoorbeeld inschrijft voor de nieuwsbrief, gaat er direct een welkomstmail uit. Of als er een offerte blijft liggen, dan krijgt een klant automatisch een reminder. Dit betekent dat je er zelf niet meer achteraan hoeft te gaan. Oftewel: minder handmatig werk, meer overzicht en contact met je klanten precies op het juiste moment.
Veel bedrijven werken met losse tools of doen nog veel handmatig werk. Dit kost tijd en je loopt het risico dat je kansen misloopt. Met Marketing Automation pak je dit slimmer aan.
Handmatige taken zoals het versturen van e-mails, opvolgen van leads of herinneringen zetten kosten veel tijd. Met Marketing Automation kunnen deze taken worden geautomatiseerd. Bijvoorbeeld: iemand downloadt een brochure en krijgt vanzelf een mailreeks met meer informatie. Je hoeft hier zelf niet meer achteraan te bellen of losse mails achteraan te sturen.
Alle gegevens zitten in één systeem: je CRM met alle klantdata en je marketing. Je ziet precies wie welke mail heeft geopend, wie op een link heeft geklikt en wie waar interesse in heeft getoond. Hierdoor weet je veel beter waar iemand staat in het aankoopproces.
Vaak gaan kansen verloren doordat iemand niet op tijd teruggebeld wordt of omdat er geen overzicht is. Met Marketing Automation worden deze signalen zichtbaar. Je krijgt een seintje wanneer een lead ‘warm’ wordt, zodat je op het juiste moment kan bellen of mailen.
Je kan berichten afstemmen op het gedrag van je klanten. Denk bijvoorbeeld aan een reminder na een afspraak of een aanbieding doen op basis van een eerder contact en interesses. Dit voelt voor klanten persoonlijk, terwijl het systeem het werk doet voor jou.
Doordat je gestructureerd en op het juiste moment communiceert, ervaart de klant meer aandacht. Dat zorgt voor vertrouwen en een betere relatie.
Meer leads, sterkere relaties en slimmere sales. Ervaar hoe Act! CRM je bedrijf laat groeien.
Geen creditcard nodig
Start in 1 minuut!
©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.