CRM voor financiële dienstverlening; overzicht en grip op klantrelaties en dossiers

Beheer klantcontact, adviestrajecten en compliance efficiënt met een CRM voor financiële dienstverleners.

Probeer Act! gratis

Vertrouwelijkheid en overzicht in klantcontact

Binnen de financiële dienstverlening draait alles om vertrouwelijkheid en zorgvuldige dossiervorming. Klantcontactmomenten, adviestrajecten, risicoanalyses en compliance moeten correct worden vastgelegd. Toch blijft informatie vaak hangen in e-mails, losse documenten of notities per medewerker. Veel kantoren zoeken tegelijkertijd naar een manier om deze processen efficiënt te organiseren en overzicht te behouden, zeker wanneer het om kleine teams of eenpitters gaat.

Daarnaast vereist de branche strengere eisen op het gebied van compliance en gegevensbescherming. Denk aan AVG, NIS2, veilige opslag en vastleggen van communicatie. Zonder goed systeem wordt dit al snel een risico.

Krijg vrijblijvend advies

Persoonlijk

Vertrouwd

Altijd bereikbaar

Betrouwbaar

Uitdagingen voor financiële dienstverleners

Bedrijven in de financiële dienstverlening staan voor specifieke uitdagingen die tijd en efficiëntie kosten. Herken jij jezelf in de volgende problemen?


Inzicht in volledige klantrelatie

Zonder centraal overzicht is het lastig om alle contactmomenten, adviestrajecten en opvolging te monitoren.

Inconsistentie in dossiervorming

Documenten en notities zijn vaak verspreid, waardoor risico’s ontstaan op fouten en gemiste informatie.

Compliance en veilige opslag

Financiële dienstverleners hebben vaak moeite om alle AVG-eisen en veilige opslag van persoonsgegevens consistent te waarborgen.

Beperkte opvolging na adviesmoment

Klanten worden niet altijd tijdig of gestructureerd opgevolgd, waardoor kansen of klanttevredenheid verloren gaan.

Slimmer werken met CRM en klantbeheer

Act! CRM helpt financiële dienstverleners bij het centraal registreren van alle klantgegevens en adviesmomenten, waardoor inzicht en opvolging altijd gewaarborgd zijn. Je ziet direct wie wanneer contact had, wat er besproken is en welke acties nog openstaan. Documenten worden eenvoudig beheerd via Docflow en veilige cloudopslag met multi-factor authenticatie zorgt dat persoonsgegevens compliant en beschermd blijven.

Custom Tables maken het mogelijk om specifieke klant- of dossierkenmerken vast te leggen. De Outlook-koppeling zorgt dat e-mails gestructureerd in het dossier worden vastgelegd. De geïntegreerde online afsprakenplanner maakt het voor klanten makkelijk om zelf een afspraak in te plannen. Dat bespaart tijd en voorkomt eindeloos afstemmen via e-mail.

Datagedreven en veilig werken met overzicht

Marketing Automation ondersteunt gerichte opvolging en relatiebeheer, zodat klanten consistent en persoonlijk worden bediend. Dankzij goede begeleiding kunnen financiele dienstverleners snel en veilig aan de slag met het systeem, zonder verlies van kennis of overzicht.

Act! biedt standaard dashboards voor inzicht in de status en fase van projecten en opportunity's. Wil je verder de diepte in? Dan biedt Business Intelligence uitkomst. Door CRM en andere systemen zoals je planning of ERP te integreren, krijg je één centrale plek voor rapportages en analyses, ideaal voor sturing op bezetting, klanttevredenheid en financiële voortgang.

Samenwerken met collega's of externen? Dankzij veilige cloudopslag, MFA en gebruikersrechten voldoe je aan AVG-eisen én houd je controle over wie wat mag zien of doen.

Probeer Act! gratis

"Dankzij het bundelen van eerder separaat werkende systemen, kunnen we klanten nu nog beter bedienen.”

Efficiënter werken in jouw kantoor voor financiële dienstverlening

Wil je beter overzicht in klantcontact, adviestrajecten en dossiers, compliance gewaarborgd houden en efficiënt opvolgen? Met Act! CRM werk je veiliger, georganiseerd en effectiever.

Probeer het vandaag nog!


Veelgestelde vragen

Wil je weten hoe Act! CRM jou als financiële dienstverlener helpt met efficiënter klantbeheer, marketing en samenwerking? Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.


var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/593a4b5f4374a471e7c522fe/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();